Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Mere banegods? (Generelt)

af steen møller jensen, 26/9 2011, 14:36 (4808 dage siden) @ Christian3120.

det man lige skal husker er at der også er en del gods der absulut ikke er egnet til at det bliver håndteret på den måde . nu har jeg selv kørt lastbil over det meste af europa i ca 12år. jeg har arbejdet med færge drift både som besætning og trailerkører ved fjols linien og scanlines/DSB rederi .. og jeg har selv som chauffør ofte hentet trailere ved banen forskellige steder i verdenen hvor en stor del ef godset har været ødelagt fordi det ikke tåler at blive håndteret på banen .. ja det lyder mærkeligt men ikke desto mindre sandt. og som tingende er i danmark pt så kan banen ikke konkurrere med færgerne .. og som der bliver snakket lidt om tidligre i tråden så har vi jo kun pt en lillehåndfuld mz´er til at løfte opgaven jeg tvivler ikke på at de kører fint nok men der skal nok lidt mere materiel på banen til at starte med.. og lur mig omm ikke hvad angår færge ruten klb århus så har vi garanteretlige pludselig 2 færger igen , jeg er selv en af dem der gerne så mere gods på skinner . men er også med at være realist man skal også huske på at vognmands branchen har indrettet sig på netop at en stor del gods går med færgen via klb/århus . skulle man have noget realistisk så skulle det være med mulighed for opsamling ved eks slagelse eller korsør og så igen skulle man have noget der battede så skulle toget fortsætte nordpå til ålborg også .. så kunne man højst sansynligt få branchen med på det

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak