Mere banegods? (Generelt)
Rangering kan vel godt være hårdt ved godset?
Det burde så ikke være noget problem, ved det pendul tog mellem Aarhus og Høje Tåstrup.
Ja, hvis man sætter nogen til at rangere som gør arbejdet på en måde så man skulle tro at de aldrig havde prøvet det før.I betragtning af at rangering er en af de farligste opgaver hos jernbanen, synes jeg at jeg gennem tiderne har set mange unødigt voldsomme manøvrer. Ræveslag, og "omløb ved stødrangering", samt meget voldsomme koblingsmanøvrer.
Når en sættevognstrækker bakker ind under en sættevogn gør han det jo heller ikke med 50 km/t og skubber sættevognen en vognlængde bagud. Og hvis han gør er han snart færdig i faget.
Hvis jernbanen ikke kan(/vil) levere varen, må de acceptere at de er ude af betragtning når der vælges transportydelser.
Mon ikke også at et ragerbjerg kan give nogle gevaldige slag til godset, når vognen efter nedløbet rammer de andre vogne i stammen.
Det er vel ikke muligt at bremse vognene 10 cm før den forgående vogn, hver eneste gang?
--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK