Spændende sager i signalposter (Generelt)
Hej Hans Henrik
Ja endelig fik jeg at se hvad der gemte sig oppe i posten, det drømte jeg om i mange år, da jeg var "knægt" og boede i Holte.
Den grønne kasse repeterer hvad signalerne i Lyngbyenden viser: A er I fra Ly, H er U mod Ly. De andre var togvejssignalerne i Lyngbyenden af perronerne. I mange år troede jeg, at jeg havde taget fejl som lille, da jeg troede, der var tre TUer men nu er det så opklaret. Iøvrigt var de to af dem med repetition bagud jvf en tråd for et års tid siden. Selvfølgelig ikke den, der stod lige foran posten, den kunne jo ikke ses. Den enlige røde lampe kunne være indikator for blinkrelæet til at vise SORF eller kør igennem på U signalet. Kassen midtpå har sporplan som midten af stationen. Der var jo lidt sidespor til gods og opstillingsspor til s-tog. Det har nok knebet med at overskue hvilke spor, der var besat oppe fra posten, sporene ligger jo i en kurve og ret tæt. Den sidste boks troede jeg var nordenden af Holte men er kommet i tvivl. Der står Hillerød, men det skal man ikke tage sig af. Det ligner Holtes I og U og VI og VU mod Bi men transversalen og de to (formodentlig ) PU kan jeg ikke huske. Det kan selvfølgelig være de to PUer helt nede ved nordenden af perronerne men det synes mig lidt underligt.
Det "nye" anlæg fra 88, hvor står det henne? inde i bygningen eller i et skur? eller er det væk igen måske i forbindelse med indførelse af HKT?
Nold