Kattegatforbindelsen kommenterer "Infrastrukturplan 2035" (Trafikpolitik)
Den gør mig lidt nysgerrig.
Jeg mangler klart det store overblik, så jeg kan forstå hvordan Århus - Kattegat - Fjenneslev - Næstved - Fugleflugtslinie - Hamborg kan blive attraktiv i sammenligning med Århus -Kolding - Flensborg - Hamborg?
Man kører ikke via Hamburg, men drejer mod Berlin i Lübeck jf. Deutschlandtakt.
Den linje er taget ud af seneste udgave.
Det kan vel heller ikke afvises at linjen er taget ud af D-takt for istedet at indgå i diskussioner om et EU medfinansieret internationalt projekt
der er i al fald folk, der tror på det…
Der er også folk der folk der tror på at jorden er fald
Ej mere seriøst tror jeg bestemt også godt at der kan komme tog den vej. Men det bliver nok mere enkelte tog (TEE / Flix, sommer sæsontog osv) end "takt" tog.
I D-Takt er køretiden i øvrigt:
Lübeck - Hamborg - Berlin (uden vende-/skiftetid i Hamborg): 2:24
Lübeck - Schwerin - Berlin: 2:26
Så de fleste vil nok prøve om de kan komme via Hamborg først!