Kattegatforbindelsen kommenterer "Infrastrukturplan 2035" (Trafikpolitik)
Den gør mig lidt nysgerrig.
Jeg mangler klart det store overblik, så jeg kan forstå hvordan Århus - Kattegat - Fjenneslev - Næstved - Fugleflugtslinie - Hamborg kan blive attraktiv i sammenligning med Århus -Kolding - Flensborg - Hamborg?
Man kører ikke via Hamburg, men drejer mod Berlin i Lübeck jf. Deutschlandtakt.
Den linje er taget ud af seneste udgave.Den var i øvrigt ikke særligt attraktiv fra et kommercielt synspunkt, rejsetidsgevinsten var lille da Lübeck Bad Kleinen stadig er alt for langsom og imens mister du Hamborg og alle dens forbindelser.
Det eneste der gjorde den lidt relevant i D-takt var at skiftetiden i Hamborg er ret lang. Men lur mig om der ikke kommer en opdateret version med direkte tog København - Berlin via Hamborg på et tidspunkt...
Selve kapacitetsbegrænsningerne omkring Hamborg kan også betyde at linjen alligevel kommer ind i varmen.
Men vil det ikke blive atraktivt når man er færdig med opgraderingen af Lübeck - Bad Kleinen.