Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tyske tog til Padborg/Tinglev/Fredericia (Trafikpolitik)

af Rask Ingemann Lambertsen, 1/7 2021, 22:58 (1239 dage siden) @ andersj

Der Nordschleswiger har spurgt trafikkøberne i Schleswig-Holstein - NAH.SH og her arbejder man med to modeller.
1. Anskaffelse af yderligere Stadler Flirt Akku til at forlænge Kiel-Flensburg til Danmark. Togene kan køre ca. 100 km på en opladning, hvilket i hvert fald rækker til Tinglev og tilbage igen. Schleswig-Holstein har en rammeaftale på disse togsæt.
2. Anskaffelse af to-system togsæt i forbindelse med næste udbud af Hamburg-Kiel/Flensburg i 2027, så togene principielt kan fortsætte helt til Fredericia.

(klip)

Züge aus Schleswig-Holstein bis Tingleff in Sicht

Men hvis man skal have noget op at køre allerede fra K23, som det nævnes i artiklen, og i det hele taget inden, der kommer ETCS på strækningen, så er der ikke mange andre muligheder end en stamme personvogne med et DSB EB-lokomotiv i hver ende. DSB har endnu ikke vogne nok til alle sine EB-lokomotiver, og der er efter sigende rigeligt med personvogne at tage af i Mukran, om ikke andre steder.

--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Gastoget
Gastoget

Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.

Læs mere
DSB MH418

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak