Tyske tog til Padborg/Tinglev/Fredericia (Trafikpolitik)
Der Nordschleswiger har spurgt trafikkøberne i Schleswig-Holstein - NAH.SH og her arbejder man med to modeller.
1. Anskaffelse af yderligere Stadler Flirt Akku til at forlænge Kiel-Flensburg til Danmark. Togene kan køre ca. 100 km på en opladning, hvilket i hvert fald rækker til Tinglev og tilbage igen. Schleswig-Holstein har en rammeaftale på disse togsæt.
2. Anskaffelse af to-system togsæt i forbindelse med næste udbud af Hamburg-Kiel/Flensburg i 2027, så togene principielt kan fortsætte helt til Fredericia.
(klip)
Men hvis man skal have noget op at køre allerede fra K23, som det nævnes i artiklen, og i det hele taget inden, der kommer ETCS på strækningen, så er der ikke mange andre muligheder end en stamme personvogne med et DSB EB-lokomotiv i hver ende. DSB har endnu ikke vogne nok til alle sine EB-lokomotiver, og der er efter sigende rigeligt med personvogne at tage af i Mukran, om ikke andre steder.
--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen
I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.