Elektrificering helt til Kalundborg kom med i 2035 aftalen (Trafikpolitik)
Det har nok ikke noget med Kattegat forbindelsen, der er tideliger skrevet om en helt ny bane enten fra Roskilde eller Ringsted.
Det er for at gøre Kattegat billigere på papiret. Når man nu lige om lidt kan godtgøre, at landforbindelserne skam allerede er i orden, så er det kun den rene bro der skal diskuteres. At man så lige bagefter, når Kattegat er vedtaget, finder ud af at det slet ikke er nok med 160 km/t på en enkeltsporet bane - og dermed er nødt til at bygge en ny - det er en helt anden sag.
Det var præcis det samme på Femern. Storstrømsbroen kunne sagtens klare trafikken på en sådan kommende europæisk hovedbane. Men så snart Femern var vedtaget, så var Storstrømsbroen ved at falde sammen, og jeg ved ikke hvor mange ME+DD strandede på sydhavsøerne. Og så måtte man jo bare bygge en ny bro.
Såeh...