Nogle yderligere undersøgelser (Trafikpolitik)
Hurtigfærge Køge-Rønne bliver nok hverken økonomisk, klima- eller miljømæssigt forsvarligt. Var der ikke snak om at selv hurtigfærgen fra Ystad til Rønne har næsten samme udledning som flyet, alt efter hvilken transportform man vælger fra København til Ystad?
Det er da også kun som nødforanstaltning, jeg har hørt ideen omtalt. Hvis Sverige lukker kan man få mere kapacitet ved at sejle (den nye) hurtigfærge til køge. Så det handler mere om beredskab end om miljø eller klima
Det giver mere mening.
Der er så et færgeleje i Køge der skal ombygges og turen tager længete tid hvilket betyder at fartplanen ikke holder.
Men Bornholm er jo en del af Danmark.
Så inden jernbane over Kattegat kunne man bygge verdens længste bro fra Stevns til Rønne. Der er vel 135 km.
Vil give bedre pendlerfordele og med ny forbindelse fra Stevns til Sydmotorvejen ville der være mange vindere og hurtigfærgen ville ophøre med deres forurening.
Så hvad venter vi på!
Lidt utopisk som det utopiske jernbane over Kattegat
--