Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Rettidighed på kystbanen... (Trafikpolitik)

af tgpedersen, 16/6 2018, 20:22 (2353 dage siden) @ mss

Dårlig idé....
Man skal under ingen omstændigheder inddrage S-banen for at løse problemer på fjernbanen.

Næh, så ville København jo ikke længere ligne Berlin og Hamburg...

S-banen er den mest benyttede del af jernbanen i Danmark og er rigeligt belastet i sig selv.

En firesporsløsning der beholder de gamle stationer og ombygger dem der blev bygget til S-banen fra ø-perroner til sideperroner vil have 'S-banen' i siderne som standsende tog og 'fjernbanetog' i midten. Til fjernbanesporene overføres togene til/fra Hillerød. 'S-bane-sporene' vil derfor være mindre belastede end i dag (-6 tog i timen).


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
DSB MZ1426
Københavns Frihavns-Aktieselskab
Københavns Frihavns-Aktieselskab

Historien om Københavns Frihavn med fokus på det rullende materiel fra 2-koblede damplokomotiver over Triangel traktorer til tidligere DSB MH rangerlokomotiver. I artiklen er der endvidere links til mange billeder af materiellet.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak