Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Rettidighed på kystbanen... (Trafikpolitik)

af Hedegaard, 15/6 2018, 18:19 (2358 dage siden) @ steenth

Endnu et fantasi projekt. Jeg har aldrig set en storby have et sporlayout igennem det centrale afsnit på den måde. Alle de steder, som jeg har kigget på, deler man op i efter togtype, når man kommer i nærheden de centrale stationer. Den er simpel hen lettest at overskue at dele spornettet op i særskilte afsnit. Det er kun ude i forstæderne at man nogle steder lægger de 2 langsomme spor enten i midten eller ude i siden.

Mvh
Steen

Der må jeg rette dig, Steen.
Sådan et system bruger man i Tokyo, og det fungerer faktisk rigtig godt.
På nogle afsnit er der op til 6 spor, som er tilpasset tog med forskellige standsningsmønstre, og de deles både af Metro, S-Tog og IC-tog.
Her benytter man desuden mange to-strøms togsæt, som er bygget til at kunne betjene forskellige strækninger, da visse IC og Regionaltog fortsætter på Metro-strækningerne i myldretiden.

Så selvom løsningen er dyr, så er den skam ikke hverken dum eller uafprøvet =)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billederBillige jernbane T-shirts

Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak