OT: Annulleret PU
-og så kom jeg jo i tanke om den glimrende signalbog fra Bane Bøger.
Den omtaler jo alle forholdene på en mere "spiselig" måde end SR.
Alle 3 grundspørgsmål står omtalt i denne bog.1 Det vgamle "S-togssignal" har sine rødder på S-banen, men fandtes/findes nu spredt rundt omkring i landet som AM og U-signal.
2 Dværgene er vokset fra rene rangersignaler opå jorden, kommet op i luften og udviddet til PU-signaler.
3 Det "skæve" signal har øgenavnet "kinerserøjne" (når det viser to hvide skråstillet lys) og kommer ind i forbinelse med HKT-systemet på S-banen
-således som svarene her på tråden også beskriver-
Så dette må være den korte konklussion på spørgsmålene.
Hvis man på sin karrierevej i DSB stødte på en kollega, der "hang lidt i bremsen", var det ikke ualmindeligt - noget ondskabsfuldt - at omtale ham/hende som lignende "en annulleret PU", når vedkommende fik forelagt en kompliceret problemstilling, som vedkommende ikke umiddelbart kunne finde en løsning på.
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen, meget ofte lignende en annulleret PU