S fantaserer: Nordhavns-Metro et markant løft+ ekstra S-bane (Trafikpolitik)
Jeg vil tage nejhatten på, vi skal ikke have direkte tog til Lufthavnen, det er trods alt ikke alle der kommer fra Fyn Jylland der skal til Kastrup Lufthavn,OK JEG har ingen erfaring hvordan det ser ud i intercitylyn,ellers i de tog jeg har kørt,der er de fleste passagerer vestfra de kører med ind til Kh, Nørreport og en slutrest til Østerport det ser jeg hver gang jeg kommer med tog vestfra. Om der skal være måske 2 strøms S tog der kører til Helsingør det har jeg ingen holdning til, bare bemærke at accelerationen i et s tog er altså bedre end i øresundstoget, er det ET31 de hedder, så jeg tror ikke det er ret mange minutter man sparer der men et forslag der på et tidspunkt var det fra Banedanmark der nævnte man, at man kunne køre S-tog ind ved Klampenborg og skifte strømstyrke inden den var på S-banen men så kommer man da virkelig til at mangle en erstatningstunnel fra Ryparken til KH, såvidt jeg kan se.
venlig hilsen
Allan