S fantaserer: Nordhavns-Metro et markant løft+ ekstra S-bane (Trafikpolitik)
Joh Kbh H. kan sagtens klare det.
Men det kræver selvfølgelig nogle seriøse ændringer i DSB´s væremåde. Se blot idag hvor almindelige regionaltog mod Østerport gør et laaaaaaangt og unødigt ophold på Kbh H. Og hvorfor gør de det fordi tumpede DSB skifter personale på Kbh H.
På Dronningens perron på Kbh H. er der dagligt flere togførere og lokofører end der er passagere på den alm. perron for spor 1 og 2. Forrykt! Lad regionaltogene mod/fra Østerport bruge Kbh H. som almindeligt standsningssted ligesom man gør på Nørreport og Valby istedet for det pjat som nu hvor toget holder i 5 minutter fordi der skiftes personale og der SKAL være til at hilse på alle kollegaerne..... ( jesus ).
Desuden som jeg nævner skal en stor del af landsdeltraffikken føres via Ny Ellebjerg til Lufthavnen, og skal slet ikke ind over Kbh H. Og med 9 slutspor ved Kbh H. vil der være rigeligt med sporkapacitet til til at tage imod og afsende resten af togene mod Kalundborg/Nykøbing/Ringsted/Malmø osv.
En stor del af depot-sporterrænet ved Helgoland, Belvedre og Østerport har idag kun sin berrigelse pga:
Regionaltog til Helsingør
Østerport som slutstation for de fleste regional mod Sjælland
Manglen af Ny Ellebjerg som omstigningssted
At Lufthavnen ikke idag er blevet bygget med større perron kapacitet, noget som nu er under planlægning.