S fantaserer: Nordhavns-Metro et markant løft (glem Brønshøj (Trafikpolitik)
En metrolinje fra det centrale Amager over Islands Brygge, Hovedbanegården, Nørrebro og videre ud i Nordvest mener du er så meget dårligere end løsning end en sidebane på Cityringen? For det er der faktisk snak om som den næste metrolinje efter Cityringen.
Dette betyder at Nordvest og andet derudaf ville kunne få flere afgange, hvis de ikke skal dele med Cityringen.
Selvfølgelig ville det være en bedre løsning. Det er der den første metrolinje burde have ligget fra starten.
Det er bare en fugl på taget som ikke er finansieret.
Og så brokker jeg mig i det hele taget over manglen på et større billede, hvor København ikke interesserer sig ret meget for de problemer der er på S-togsnettet og forbindelser der mangler andre steder ind fra forstæderne, men har travlt med at bruge alle pengene på metroer internt i kommunen til f.eks. Nord- og Sydhavn, hvor passagergrundlaget ikke er nær så stort. Ikke engang tæt befolkede dele af kommunen selv, hvor der bare ikke er nogen muligheder for at sælge dyre byggegrynde som indre Nørrebro eller det centrale Amager har været særligt højt prioriteret, og det er altså skidt at bruge så mange penge på et transportsystem som ikke betjener, der hvor der er mest behov og hvor det for alvor kunne afhjælpe nogen trængselsproblemer.