Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Gedserbanen (Generelt)

af Allan Eriksen, 21/6 2012, 09:32 (4549 dage siden) @ Lars Kongshøj

Det er vist kun personførende tog der kører en gang i timen, Jeg syntes jeg har forstået at der er lagt op til at der skal køre mere en 2 transitgodstog i timen, er der ikke lagt op til op til 4 stykker syntes jeg læste det et sted. Trods alt er der også regionaltog i Tyskland fra Puttgarden Burg til Lübeck (Hamburg) Gedser forbindelsen tilgodeser faktisk også Mecklenburg Vorpommern området og vi ved ikke hvor mange der vil komme fra det område, hvis der er en fornuftig rejsemåde fra Gedser, og at de let kan komme til færgen i Rostock, Jeg kan sagtens forestille mig at der er en del der måske også har cykel med til Danmark og det kan jo være at de vil et eller andet sted på Sjælland og så cykle ud derfra.

Men faktisk syntes jeg skal give en sådan forbindelse en chance for eksempel 2 eller 3 år Det er jo kun et stykke bane på en cirka 20 minutters togkørsel, sporene er der og såvidt jeg ved er den nogenlunde vedligeholdt, så den koster kun en eller to MR stammer, lidt personale. En skrup af automat i Gedser og måske et lille billetsalg der har åbent i feriesæsonerne.

venlig Gedser hilsen

Allan

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak