Gedser banen (Generelt)
Forslaget var også tænkt som ,at man så havde en jernbaneforbindelse til Gedser Rostock færgen. DB går jo snart igang med at opgradere deres Rostock Berlin strækning, afstandsmæssigt er det vel en kortere vej fremfor over Hamburg Büchen og mon ikke man kunne få en synergieffekt hvis man havde en bane her, turister til den tyske side af østersøen og tyske turister til først og fremmest Lolland Falster området. Det behøver jo ikke koste det hvide ud af øjnene at drive en sådan strækning, MR togene har vi sikkert mange år endnu og der er vel ikke andet materiel til Roskilde Køge Næstved banen, og så et til at køre Nyk F Gedser tur retur. Så er der selvfølgelig løn til en lkf og en togfører Men som tidligere nævnt det er kun et forslag. Selvfølgelig viser det sig over f.eks to år at der komme ingen passagerer, Så er det vare ud med den, længere er den ikke.
Venlig gedser hilsen, fra Gedser til Skagen det kendes på smagen.
Allan
Det er langt fra billigt at køre tog. Hvis vi tager udgangspunkt i omkostninger pr. togkilometer i gns. som angivet i DSB's årsrapport for 2011 som er 118,- pr. kilometer
Det ses på Google Maps at vejen er tilnærmelsesvis lige så lang som jernbanen mellem Nf og Gedser = ca. 30 km.
På den baggrund vil en tur/retur koste:
118*60 = 7.080 kr.
En returbillet koster 44 kr. og dermed skal der være 160 personer der betaler fuld pris for at det løber rundt.