Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Gedser banen (Generelt)

af Allan Eriksen, 20/6 2012, 09:45 (4550 dage siden) @ KimC

Hmm jeg fik en lille tilføjelse til ideen via nogle indlæg, Lad evt et MR tog køre som MR lyn og standse få steder, f.eks Nyk F Nørre Alslev Vordingborg Lundby Næstved Næstved Nord Haslev Tureby
Havdrup Roskilde og hvis der er basis fortsætte, Trekroner Høje Taastrup Kh (spor 26)der så kan deles med IC Bornholm og indrette køreplanen så de ikke skal vente på hinanden. Har vi tog nok, ja jeg tænker at MR togene ihvertfald kører 5 år endnu, der er 3 år med sporarbejde på Nordvestbanen hvor der er spærret mellem Lejre og Holbæk, så har vi Lille Syd hvad kan man sætte ind der? johh hvis IC4 kommer ud på de lange skinner i løbet af et par år så får vi måske nogle IC3 tog tilovers, Men jeg forestiller mig at de først kan blive i Jyllands området og erstatte nogle regionaltog der og derefter kunne de så komme til Sjælland. Jeg har ved egen erfaring konstateret at de ikke virker så velegnet til Sjællandsk regionaltrafik, der er DD vogne nærmest uovertruffen,
som hvad kaldte man da DSB havde SBB DD IC på skinnerne, de kaldte det perron rydderen. Mange folk kan stige ind og ud hurtigt og der er bedre muligheder for eventuelle stående passagerer end IC3 toget. Samt der er først elektrificeret til Næstved/Nyk F er det ikke 2018, så der er da nogle år. Men hvis turisterne svigter denne forindelse, Så kan man ikke bevare Gedser banen ihvertfald til plantog. Så kunne måske Bandholmbanen og Gedser remise få lov at køre lidt frem og tilbage der.

Venlig bevaringsbane hilsen

Allan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak