Da IC-togene var røde og man sejlede over Storebælt (Generelt)
Glæder mig at billederne kan bruges, jeg fotograferede jo kun den daglige drift.
Med hensyn til jernbanefærgerne på Storebælt sluttede det virkelig sjove nok ved K 74 hvor trafikken blev bundet til de tre IC-færger. Dog kunne man ikke helt undvære de gamle i persontrafikken, idet weekendtrafikken krævede ekstra kapacitet.
Godt hjulpet af notater fra afgangsjournalen fra Nyborg kommandopost (var på uddannelse der) ses, at der i isvinteren 78-79 var godt gang i færgerne.
F. eks var der natten 2-3/3 1979 hele 8 færger i sving på jernbaneoverfarten (normal 7 om natten) nemlig: Dronning ingrid (den gamle), Korsør, Fyn, Asa-Thor, Prins Henrik, Kongen, Storebælt og Sprogø. Det var stadig besværligt før broen med lastbiler mellem landsdelene og godstrafikken med banen var massiv jfr Viinholt i tidligere tråd. Da de brede færger kom virkede det nærmest som en godsvognsstøvsuger hver gang de havde været i havn, vognene "forsvandt" i den store bug.
Vedr. "Knudshoved" her et par billeder fra Århus havnestation maj 1977.
En ret usædvanlig færgeprofil ved Århus havnestation.
To såkaldte "færdselsvogne" ruller i land med restaurationsgods til overflytning til ordinær prinsessefærge.
Mvh
Georg