Da IC-togene var røde og man sejlede over Storebælt (Generelt)
Tjene penge til staten??. Det kan godt være det var hensigten, men efter hvad jeg har opsnuset, så blev de begge solgt for mindre end hver i særs pris. Stena Line gjorde et rigtig godt køb..
Peder Paars og Niels Klim blev bygget for at holde liv i Nakskov værft. Oprindelig var planen at Helsingør værft skulle bygge den ene, men som bekendt fik Nakskov dem begge, og lukkede efter de blev bygget.
DSB skulle efter sigende have været ganske tilfredse med prinsesserne på Århus Kalundborg, om end deres kapacitet ikke var så stor.
Samtidig med man byggede de nye store færger, blev færgestationen i Århus også ombygget for et betragteligt millionbeløb. Den blev jævnet med jorden da Askebægeret og Urtepotten kom til, og der var mange der advarede om at skifte de store færger ud. For det var nogle "Meget" brugte trailerfærger man fik i den omstilling, og der kom da også ganske mange udgifter med i købet af den beslutning.
Man kan vel konkludere at de folkevalgte godt kan lide at kaste om sig med skatteborgernes penge
Morten Beck