Da IC-togene var røde og man sejlede over Storebælt (Generelt)
jeg var matros ombord. vae der først i et halvt år i 94, og kom jeg igen i forår/sommer 95 og var der så frem til tunnelen åbnede. så var lie så heldig at komme med i flokken der fik en pose penge med derfra .
ja sprogø var en herlig gammel færge . ydermere havde jeg indstruktion i prinsesse annemarie som jo i en periode var afløser færge på storebælt og derudover også knudshoved og romsø havde jeg også instruktion i
men mit tilhørsforhold var sprogø . så jeg har også ligget mange nætter og sejlet godsvogne om natten i pendulfart sammen med asa thor.
har desværre ikke nogen billeder fra dengang da jeg aldrig rigtig har været fotomand . det kan jeg jo godt ærgre mig lidt over i dag.. dog har jeg lid video optagelse fra sidste isvinter på storebælt, hvor isbryderne også var i aktion og lå standby i storebælt .. så jeg har rent faktisk dokummentaiton for at de kan bryde is
Men så kan du vel en masse historier og anekdoter fra de gode gamle færger istedet.
Hvor ofte blev "Sprogø" brugt som godsfærge på Korsør-Nyborg? og hvorfor var det nødvendigt at hun skulle bruges der også om natten? Var det nemmere end at lade en af de overnattende IC-færge klare tjansen?
Hvilke jobopgaver lå der så for dig? Det var vel fortøjring ved havneanløb og vedligehold?
Var der ikke også en bådsmand og dagmænd ansat på færgerne til vedligehold? Det kan jeg da huske fra IC-færgerne.