Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Perronforlængelse. Meget lange perroner spor 1-4 på Kbh. H (Trafikpolitik)

af Danielsen, 13/9 2021, 22:13 (1165 dage siden) @ Poul Brandt

Der blev præsenteret en ny mulighed af Banedanmark på RailCPH. Nedlæggelse af perron 26 og meget lange perroner ved spor 1-4, med hollandske kryds. Dvs. der vil kunne holde 2 tog ved hver perron. Hermed kan der holde 4 tog ved perron for hver af de 3 sydlige retninger ved separeret/forenklet trafik.

Der er ikke oplysning om længden af perronerne på på den slide der er fremlagt.

Det vil umiddelbart give bedre mening, end det, der er lagt op til nu, hvor Øresundstogene primært skal bruge perron 26 til at vende på. At man forestiller sig, at folk, der kommer fra lufthavnen bliver læsset af på den fjernest liggende perron, hvorefter de selv skal finde vej hen til de øvrige perroner med alt deres habengut virker mildest talt ikke gennemtænkt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk A/S

Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak