Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Perronforlængelse. Meget lange perroner spor 1-4 på Kbh. H (Trafikpolitik)

af Poul Brandt, Nordsjælland, 12/9 2021, 19:21 (1169 dage siden) @ Danielsen

[image]

Den "lange" fremtid :-)


Når man ser diagrammet over den forenklede hovedbanegård, så slår det mig, at den eneste "linje", der har direkte adgang til opstillingssporene på Belvedere er den grønne, der skal forestille at være den gennemkørende, hvorimod de røde og blå "linjer", der skal ende på Kh ikke umiddelbart har adgang dertil. Er der noget, jeg har overset, eller er det ikke helt gennemtænkt?

Som jeg forstår det er ideen at der ikke er noget, som er "fælles" mellem de 3 linjer. Heller ikke opstillingsarealer, som jo ellers ville medføre krydsende togveje. Dette er en del af forenklingen.

F. eks.: "Klargøringscentret KGC nedlægges, og arealet anvendes til fire depotspor med
køremandsbroer til opstilling af Øresundstog. KGC anvendes i dag til klargøring af IC3-
tog, men skal ikke bruges efter 2030, hvor alle IC3-tog forventes udfaset. Desuden
etableres tre depotspor til brug for Øresundsbanen i sporgruppe 60 med tilhørende
køremandsbroer i det omfang, det er muligt."

Men det kan du læse mere om i oplægget: Forenkling af Københavns Hovedbanegård

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak