Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Perronforlængelse. Meget lange perroner spor 1-4 på Kbh. H (Trafikpolitik)

af Poul Brandt, Nordsjælland, 12/9 2021, 19:37 (1166 dage siden) @ Svend

[image]

Den "lange" fremtid :-)


Når man ser diagrammet over den forenklede hovedbanegård, så slår det mig, at den eneste "linje", der har direkte adgang til opstillingssporene på Belvedere er den grønne, der skal forestille at være den gennemkørende, hvorimod de røde og blå "linjer", der skal ende på Kh ikke umiddelbart har adgang dertil. Er der noget, jeg har overset, eller er det ikke helt gennemtænkt?


Man kan vel nærmest sige, at København H fjern opdeles i tre særskilte stationer, hvor man lægger sig fast på hvilke tog der skal køre hvorfra og hvortil. Det bliver ikke fleksibelt - til gengæld noget besværligt hvis der skal ske ændringer i trafikmønsteret, også ved uregelmæssigheder. Jeg er ikke imponeret.....

Jamen, ideen er at forsinkelser ikke kan sprede sig. Så det skal netop ikke være fleksibelt mellem de tre "stationer".
I rapporten findes en rimelig detaljeret beskrivelse at hvordan uregelmæssigheder håndteres.

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


ContecRail

Jernbanebøger

Færgen er i havn om få minutter

Færgen er i havn om få minutter. Pris 270 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak