Tunnelelementfabrik skal anvendes til kommende projekter (Trafikpolitik)
Eller hvis man lod S-tog få de vestlige spor og lokaltog de østlige spor mellem Hillerød og Favrholm...
Øh - det vil da give en krydsning mellem lokaltog og S-banen syd for Hillerød?
Ja naturligvis kræver det en flyover i Favrholm.
Men det betyder at du også i fremtiden kan skifte mellem s-tog, bus, bymidten og (en del) lokaltog uden trapper, næsten som i dag.
Med Lokaltog nærmest bygningen (vestligt) har du fri kørsel fra nuværende HFHJ og videre til GDS og værksteder (og ingen behov for at rode med CBTC) og S-tog har fri adgang til depotspor øst på.
"HFHJ" får også fri kørsel hvis du laver en flyover i Favrholm. Spørgsmålet er om roderi med CBTC skal give mere besvær for passagerne i al fremtid?
Med de planer der ligger giver man dårligere forhold for langt de fleste skift på Hillerød station, da de i fremtiden skal bestige trapper og/eller elevator. Det er bare ikke noget man regner med i analysen.
Grundlæggende er Hillerød, Ny Ellebjerg og Kastrup stationer meget gode eksempler på det ensidige fokus der er på kapacitet og drift. Der tænkes sjældent i passagerflow og enkelhed for passageren.