Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tunnelelementfabrik skal anvendes til kommende projekter (Trafikpolitik)

af Rail, 10/4 2021, 19:06 (1321 dage siden) @ Michael Deichmann

Eller hvis man lod S-tog få de vestlige spor og lokaltog de østlige spor mellem Hillerød og Favrholm...


Øh - det vil da give en krydsning mellem lokaltog og S-banen syd for Hillerød?

Ja naturligvis kræver det en flyover i Favrholm.
Men det betyder at du også i fremtiden kan skifte mellem s-tog, bus, bymidten og (en del) lokaltog uden trapper, næsten som i dag.

Med Lokaltog nærmest bygningen (vestligt) har du fri kørsel fra nuværende HFHJ og videre til GDS og værksteder (og ingen behov for at rode med CBTC) og S-tog har fri adgang til depotspor øst på.

"HFHJ" får også fri kørsel hvis du laver en flyover i Favrholm. Spørgsmålet er om roderi med CBTC skal give mere besvær for passagerne i al fremtid?

Med de planer der ligger giver man dårligere forhold for langt de fleste skift på Hillerød station, da de i fremtiden skal bestige trapper og/eller elevator. Det er bare ikke noget man regner med i analysen.

Grundlæggende er Hillerød, Ny Ellebjerg og Kastrup stationer meget gode eksempler på det ensidige fokus der er på kapacitet og drift. Der tænkes sjældent i passagerflow og enkelhed for passageren.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype

Den 15. maj 1943 skrev Maskinchefen ved DSB - Civilingeniør Hedegaard Christensen - denne artikel om statsbanernes nye motorvogn litra MK til bladet Ingeniøren. Det første togsæt af litra Mk-FK blev leveret fra Frichs og Scandia samme år.

Læs mere
DSB MZ1425

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak