Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Danmark fremad – Infrastrukturplan 2035 (Trafikpolitik)

af KKLD, 9/4 2021, 12:49 (1334 dage siden) @ Frank Poulsen

Det er faktisk hurtigere med S-tog og det er ikke en gang de førerløse. Nivå-togene er 40 sekunder langsommere, men der er stop på Svanemøllen, Nordhavn og Vesterport som der ikke var før og derudover er der dobbelt så mange afgange så de 40 sekunder er indhentet ved kortere ventetid på toget.

I denne plan afkortes regionaltog til Hellerup St hvor der kan vendes tog hvert 10. minut for forbindelsesmuligheder og også som aflastning af Østerport/Helgoland/København H for meget få penge.


Hvor på vej til Hellerup vil du overhale? Det der i din plan kører først fra Nivå kommer 2 min senere til Hellerup end det der kører senere fra Nivå...

Det er ikke min plan, men Trafikstyrelsens: https://www.trafikstyrelsen.dk/da/-/media/TBST-DA/Kollektiv-trafik/Lister/Publikationer...

Der bliver overhalet mellem Hellerup-Klampenborg hvor der i dag er 2 spor til S-tog og 2 spor til Kystbanen. Her vil de 2 spor til Kystbanen (spor 1+2) blive brugt til overspringende tog til Helsingør og de 2 spor til S-tog (spor 3+4) til stoptogene til Nivå.

Regionaltog vendes hvert 10. minut på Hellerup St.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924

Ved Lollandsbanens 50 års jubilæum i 1924 udgav banen denne bog på 110 sider, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1874 til 1924. Teksten er konverteret til HTML.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak