Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Danmark fremad – Infrastrukturplan 2035 (Trafikpolitik)

af Svend, 9/4 2021, 11:27 (1322 dage siden) @ Frank Poulsen

Noget som helst mere ambitiøst mangler til gengæld helt (ud over at Kattegat skal undersøges i en separat proces), hvor der ikke engang er undersøgelser af mere visionære projekter som fx den supplerende S-togstunnel med. Det er som om man tror, at omstillingen til metrodrift med et snuptag løser alle problemer.


Men hvad menes der egentlig med "metrodrift"? På den centrale strækning og vel også Ringbanen kan man jo godt sige, at der allerede er metrodrift. På den centrale strækning kommer der et S-tog ca hvert andet minut i dagtimerne (når der ikke er sporarbejde og alt muligt andet, som ikke bliver løst uanset, hvad man kalder driften).

Er "metrodrift" et andet ord for førerløse S-tog? Eller at der på hele S-banen skal køre tog hver 90. sekund?


Som jeg lige husker det, er der tale om fem minutters drift, som på ringbanen. Hvordan det harmonerer med kapaciteten i røret ved jeg ikke.


7,5 minutter.

[image]


Hvert 7½ minut... Nå ja det er da også super nemt at huske minuttider... Men selvfølgelig, de ønsker jo ikke man skal huske tiderne.

Kan du ikke bare nøjes med sådan en. Så bliver du også meget gladere, for du ved ikke om dit tog er forsinket (når det dukker op)

[image]

--
Svend


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billederDSB ME1528ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak