Rullende landevej - Begrænsninger og forudsætninge... (Trafikpolitik)
Det ville man også kunne hvis vi havde noget tilsvarende i DK. Turen fra Padborg til Hjørring tager vel 3 timer med lastbil og længere i myldrertiden?
Mon ikke man kunne dispensere fra hviletid på Strækningen fra Hjørring til Frederikshavn / Hanstholm og mellem Nykøbing F og Gedser / Rødby??
Når nu der er etableret en godsterminal i Hirtshals, hvorfor så stoppe i Hjørring og ikke køre helt derop?
Og så ved jeg ikke hvad du vil i Hanstholm. Det er i Hirtshals der er færger til Norge.Problemet deroppe er. at der mangler nogle krydsningsmuligheder nord for Limforden.
Problemet med krydsningsmuligheder er løst ved at anlægge Langholm krydsningsstation, men nu er problemet ETCS mellem Lindholm og Hjørring.Til/fra Hirtshals giver rullende landevej ikke mening, fordi færgerne i høj grad transportere løstrailere. Hele jernbaneterminalen er altid fyldt til randen med løstrailere der enten venter på næste færge eller på at blive trukket sydpå.
Nej men det ville give mening hvis de løse trailere kunne læsses direkte på et tog fra Færgen