Begrænsninger og forudsætninger for mere gods på banen? (Trafikpolitik)
Dette er god læsning til forståelse for hvilke forskellige typer gods/transporter der er, og
så må man jo selv vurdere, hvor hunden ligger begravet i.f.t hvorfor der ikke er mere gods på banen i dag, som for 20-30 år siden (ihvertfald nationalt/import/eksport) (punkt 3.2 roller vedrørende banegods)https://www.ft.dk/samling/20151/almdel/tru/bilag/141/1592154.pdf
Punkt 10 omhandlende manglende infrastruktur og enklere standarder for åbning af sidespor, er rigtig god ligeså.
Jeg har kigget på sammenlign af omkostninger i case på side 58 til 60 med et tog imellem Aalborg og Høje Taastrup. Figur 50 kan man se at banetransport er 20% dyre. I figur 51 kan se hvordan omkostninger ved alternativer. Hvis man kun har en stamme med vogne, så kan få omkostningen ned på lastbil-niveau, men det medfører at afgangstiderne i den ene retning er dårlige...
Ellers en god rapport.....