Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Rullende landevej - Begrænsninger og forudsætninge... (Trafikpolitik)

af Winther, Karlskov, 2/10 2020, 14:13 (1511 dage siden) @ My1202

Hej
I Schweitz er højest tilladte vægt for et køretøj 28000 kg og vejafgifter for at køre på motorvej gør at det er rentabel at sætte lastbilen på toget.
Alternativ rute til Italien er igennem Frankrig via Mt. balance tunellen, eller gennem Østrig via Brenner, men her er der en del problemer for lastbil trafikken idet på Brenner autobahn er der restriktioner på hvor mange lastbiler der må køre pr. time, og det giver kø når de håndhæver reglerne.
Østrigerne er sure fordi at Tyskerne ikke udbygger bane kapasiteten til Kufstein som aftalt, når nu at Østrierne er i gang med at lave Brenner basistunnel.
vh. Bent

låst
2192 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Snabbtåg för 250 km/t
Snabbtåg för 250 km/t

Tomas Larsson har skrevet denne artikel (på svensk) om nye højhastighedstog til DSB samt om den tekniske udvikling af højhastighedstog i Tyskland. Læs bl.a. om de nye Vectron lokomotiver og hvor man får mest for pengene.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak