Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Førerløse eldrevne BRT til at erstatte Østbanen (Generelt)

af Frank Poulsen, 29/1 2020, 18:06 (1759 dage siden) @ Niels Munch

Ja man kan ikke forlænge perronerne det er der alt for mange niveauforskelle til.

Men jeg tænker nu at det ikke ville være helt dumt med en perron på Lille syd der ved Campus... Der vil være små 800 meter til Køge nord hvis man har en sti, og under 1 km til Campus (afhængig af hvilken institution). Da jeg gik på Køge Handelsskole midt i 90erne der gik jeg ofte til Ølby, fordi busserne var proppede til randen, og så var det altså rarere at gå til Ølby, der var 1,7 km ca. Og mange fra Stevns går netop i det område, så med togene ført igennem til Roskilde ville man undgå et skift i Køge til S-tog, eller bus inde fra Køge station. Og gå under 1 km. Jeg tvivler på at mange ville skifte til Køge Nord der, slet ikke når de gennemgående inde fra Køge station kommer en gang, men området har også meget industri, Nettos hovedkontor osv. Der er også er inden for gåafstand fra en perron i det område.

[image]

Men det vil om muligt ødelægge den enkeltsporede strækning endnu mere med et stop ekstra, men jeg har jo lige siden jeg så de første brobygning i gang af den ny bane henover Lille Syd ærgret og beklaget mig over man ikke gjorde den bro bred nok til Lille Syd kunne få dobbeltspor. Men det er en helt anden historie :)

Men kommer der busser, så ryger nogle af disse tanker.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok

Jernbanebøger

Amagerbanen på cykel

Amagerbanen på cykel. Pris 260 kr.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak