Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Førerløse eldrevne BRT til at erstatte Østbanen (Generelt)

af Karsten Jensen, 28/1 2020, 17:06 (1760 dage siden) @ Pyloriis

Må indrømme at jeg ikke tror på projektet. For det første vil der sandsynligvis være stor folkelig modstand imod det, og det kan politikkerne jo ikke overleve på.
Hvad med sammenkoblingen med lille syd? Selvom de skulle få denne her bus godkendt til 100 km/t, hvad så med ind og ud af Køge? Der er lange køer i forvejen og selvom man skulle fjerne et enkelt spor på stationen, kan jeg ikke se hvordan man skulle få plads til at vende bussen, medmindre man benytter eksisterende veje. Og som Niels skriver vil det kræve sikring de steder hvor man krydser "almindelige" veje, hvis man skal holde en høj hastighed. Mon der ville være så meget at spare i sidste ende?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MH393
Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML

I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak