Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hastigheden på Østbanen nedsættes ved køreplanskiftet til de (Generelt)

af Frank Poulsen, 6/10 2019, 16:10 (1874 dage siden) @ Pyloriis

Vi er bare ikke enige :) Jeg mener bestemt en Kattegatforbindelse vil hjælpe på rigtig mange ting. Give flere køremuligheder uden det ligger op af hinanden osv. Fleksibilitet med andre ord. Men det er jo diskuteret til hudløshed herinde, så ingen grund til det.

Og ja man kan altid diskutere om hastigheden skal være 250 eller 300. For mig er det uden betydning. Sporene osv skal alligevel renoveres inden der bliver indkøbt tog til 300. De er som sagt ikke på vej!

Og jeg mener at alle de ting vi snakker om i Østjylland nu er jo netop det der kan bruges til regionaltog/s-tog i fremtiden. Om det hedder S-tog eller Regionaltog er jo fuldstændig underordnet. Det handler om standsningmønster og tog der er beregnet til det. Og højhastighedsbane er jo netop det man laver i etaper... Blandt andet med Hovedgaard - Århus og Vestfyn og Vejlefjord.

Man skal også huske der er noget der hedder politik. Man ville aldrig politisk få godkendt en komplet ny jernbane hele vejen fra Århus til Taulov/Fredericia området. Men tager man lidt i bidder, så har man det pludselig. Sådan fungerer politik. Bid for bid.

Se på motorvejsnettet tilbage i 70 erne og 80 erne osv... Der blev lavet stumper her og der, og til sidst havde vi det store motorvejs H.

Men er egentlig ingen grund til yderligere debat. Du har en anden holdning til det end de fleste andre herinde. Og det er jo fair nok. :) Der er jo intet krav om vi skal blive enige.

låst
2092 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Valby Gasværk
Valby Gasværk

Valby Gasværk åbnede i 1907 og fik fra starten leveret kul fra gashavnen i Københavns havn via en 5 km lang jernbane ejet af gasværket. Her er historien om Valby Gasværks jernbane, lokomotiverne og vognene.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak