Hastigheden på Østbanen nedsættes ved køreplanskiftet til de (Generelt)
Ja jeg synes stadig det er noget uklart. "S-tog" randers kolding på ny bane vest om Aarhus er håbløst, men det er så vist heller ikke det, du vil. Men lignende drift via Aarhus H vil jeg antage at være umuligt af kapacitetsmæssige årsager. Gennemkørende tog fungerer næppe godt ifm sækbanegårde. Herudover bliver rejsetiderne alt alt for lange, hvis du med s-togsdrift mener mange nye stationer. Igen er Horsens og vejle meget store byer, hvor det vil være fordelagtigt med den alleredei togfonden foreslåede s-togsdrift, der dog tulsyneladende defineres anderledes end dig, nemlig som regionaltog i høj hyppighed i fast minuttal. Men det er ikke tog der skal stoppe 20 steder undervejs og få en mulig rejsetid på ned til 35 minutter fordoblet.
Hvis togfonden gennemføres, er der stort potentiame for s-togsdrifte odense, kolding/vejle-esbjerg området og på skanderborgbanen nord for horsens. Men gennemkørende tog bliver alt for langsomme over for lange distancer og vil ødelægge kapaciteten. Egentlig byudvikling så tæt som ville være nødvndigt er urealistisk.
Hvis man ser aarhus fra luften er den eneste store forskel ift for 20-30 år siden alle de enorme motorvejssammenfletninger på alle sider af byen. Ellers sker al byudvikling i centrum. Befolkningen vokser hastigt men er faktisk ikke voldsom meget større end for 50 år siden, fordi den i en lang periode faldt, netop mens byen fysisk voksede. Fremadrettet vil der komme ti-tusindvis af boliger/arbejdspladser/attraktioner i gå-afstand fra Aarhus H, der i dag er helt forvandlet ift for 20 år siden.