Hastigheden på Østbanen nedsættes ved køreplanskiftet til de (Generelt)
Men det de gør i Hårlev er jo af nød. Mangel på investeringer. Du mener den slags er en god ide.
Nej - jeg mener IKKE det er en god ide! Men konsekvensen må vel være at så forsvinder passagererne? På samme måde som nogle mener de vil gøre det i Aarhus!
Nu er der himmelvid forskel på de to ting. Og jeg kan selvfølgelig ikke udelukke, at der smutter et par passagerer på den konto, men os der kender Østbanen og dens pålidelighed ved, at det er nemt at skifte på Hårlev Station. Der er få passagerer - modsat et skift i Aarhus eller Københavnsområdet. Det er samme slags tog - altså risikerer man ikke, at toget man skal skifte til har halv størrelse af det man kom fra. Østbanen venter også, hvis toget man skal skifte fra skulle være lidt forsinket (hvilket er en sjældenhed).
Og endelig, så er det altså folk, der føler en slags ejerskab til deres lokale bane. De ved også, at banen er værd at kæmpe for, og at det er midlertidigt, at de skal skifte tog.
Så nej, konsekvensen er ikke, at passagererne forsvinder - for det er to helt forskellige ting.