Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hastigheden på Østbanen nedsættes ved køreplanskiftet til de (Generelt)

af ThomasTT, 4/10 2019, 16:40 (1876 dage siden) @ Pyloriis

Vejle-aarhus med 10 stationer via skanderborg vil nok tage mindst det dobbe!te af de 35 minutter, der b!iver mu!igt med togfonden. Hvem er det helt præcist, der vil have glæde af, at turen skal tage 1.10 frem for 35 min? Det er ikke vejle, og det er ikke horsens, og det helt store passagerpotentiale undervejs ligger i stationsbyerne tæt på Aarhus, hvor det ikke giver mening at køre syd for Horsens.

Det er som om, du opfinder et fiktivt behov for at retfærdiggøre en helt ny bane på begge sider af horsens. Man kan heller ikke bare bygge nye byer. Byerne vokser i cengrum eller i eksisterende byer i pendleroplandet , der typisk tiltrækker børnefamilier, der ikke flytter ind på en bar mark med deres nyfødte barn i forventning om, at her kunne blive gode forhold, når barnet flytter hjemmefra.

Jeg forstår ikke hvorfor du er så fokuseret på et enkelt specifikt banestykke. Lillebæltsbroen skal logisk udskiftes på et tidspunkt, og læg det oveni togfonden, så er der jo faktisk skabt en hel ny bane, bortset fra et kortere stykke på begge sider af Horsens, hvor det trods alt forventes at kunne køre 200 km/t undtagen i selve horsens, hvor man alligevel bør stoppe.

låst
2223 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Sønderjyske jernbaneminder
Sønderjyske jernbaneminder

Uwe Hänel fortæller her om sin barndom i Sønderjylland i 1940erne og sin interesse for jernbaner. Hukommelsen fejler ikke noget, når Uwe fortæller om de forskellige lokomotivtyper, tog gennem Jernbanegade i Sønderborg, gasværket osv.

Læs mere
DSB MO1853ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak