Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hastigheden på Østbanen nedsættes ved køreplanskiftet til de (Generelt)

af ThomasTT, 6/10 2019, 10:31 (1874 dage siden) @ P.Jensen

Jeg har lige læst tråden igennem igen - hvis jeg havde overset noget.

De 10 stop er en antagelse uden nogen form for dokumentation om hvem "der taler om at etablere nye byområder langs eksisterende bane". Jeg kender ikke noget til planer i de respektive kommuner om at etablere disse bysamfund.

De 10 stop bruges udelukkende som en fiktiv antagelse for at diskutere S-bane.

Men det kan være at du tænker på nye stop i Bredballe, Løsning, Hatting, Hansted, Hovedgaard m.v.
Det kunne der måske være en ide i - men det er mange stop med kort afstand.

P.Jensen

Der har nu været en del forslag om forskellige genåbnknger, og det vil oplagt blive endnu mere relevant, hvis nye strækninger bygges. Tre er allerede genåbnet, to mere er nu på vej i form af stillinc og laurbjerg. Der er kampagner for brabrand og hovedgaard, og Aarhus har et ønske om hasselager, dog kun under specifikke forudsætninger.

Der hvor kæden falder af for pyloriis, er når man er ligeglad med hvor lange rejsetiderne bliver - man kører jo heller ikke s-tog til odense - og når man tror, at man bare kan bygge nye byer ud af ingengting, men ellers er det da oplagt at udvikle stationsbyerne på den gamle stræknkng, når nye bygges. For mig er Hovedggard oplagt, og formentlig også hylke, hvis skanderborg kan prioritere den en smule. Begge byer har skoler. Måske også vrold-området i skanderborg.

Men man kan ikke lade et tog med så mange stop køre syd for horsens med alt hvad det i øvrigt skaber af problener, måske ikke engang syd for hovedgaard

låst
2075 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Veterantog kalenderIndsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak