Ved du noget om ulykken? OT brændstofforsyning
Så vil jeg hellere se på den kun 10 år yngre sporplan fra 1923, som Georg tidligere lagde op:
På kortet ses både vand- og kulkran indtegnet; brændstofstanderen mangler, fordi motordriften endnu ikke har vundet indpas, ligesom motorvognsremisen endnu ikke er opført.
Tørveskuret (den skraverede, rektangulære bygning) kan på uheldstidspunktet allerede være fjernet, FE-vognen kan stå et sted på "sandsporet", og tankbilen kan være kørt fast mellem de selvsamme spor, der "omgav" tørveskuret.
På den senere oplagte sporplan fra 1941 ses indtegnet såvel en benzin- som dieselstander, tillige med motorvognsremisen. Disse standere kan der være flyttet om på i f.m. remisebyggeriet de tilhørende spor.
Som også tidligere nævnt, kan man på uheldstidspunktet allerede have været i gang med de anlægsarbejder, der førte til gennemføring af dobbeltspor i 1936 samt motorremisens opførelse.
Zonen havde allerede i 1932 etableret redningsstation i Randers.
Et samtidigt luftfoto ville lette bevisførelsen.
M.v.h.
Niels