Åbenlyse mangler efter TogfondDK? (Trafikpolitik)
Grunden til jeg skrev var, at jeg synes blot Togfonden indhenter noget af det forsømte. Hvis man ser i procentvise andel af BNP, så ligger DK langt under EU-gennemsnittet, hvilket har givet et, synes jeg, stort efterslæb. Derfor kunne det være spændende at høre, hvad andre synes var af mangler, inden man tænker videre i udbygning; HH + Ring5, Citytunnel i Århus, Ekstra plads på KBH mv...
jeg håber i hvert fald ikke man tænker videre i citytunnel i Aarhus. Det ville være et ekstremt dyrt projekt, hvor de mange milliarder er helt ude af proportioner med gevinsterne. Jeg mener ikke det er blevet overvejet siden 90 erne. De planer inkluderede en flytning af banegården (til den gamle godsbane) hvilket gjorde projektet mere realistisk, men stadig for dyrt. Og i dag er en flytning af banegården blevet utænkelig.
Der trænger til at blive investeret i jernbanen i Aarhus, men hvis både Galten og Hovedgård gennemføres vil det være et fantastisk løft.