Åbenlyse mangler efter TogfondDK? (Trafikpolitik)
Jeg ved ikke, om du har overset noget. Elektrificering af det danske jernbanenet afhjælper i sig selv en væsentlig begrænsning for togene via Padborg og evt. Niebüll. Det giver i princippet mulighed for, at de nuværende ICE-TD og MF-togsæt erstattes af fx. ICx-togsæt.
Personligt er jeg lidt ked af, at ICE 381 fra Århus H kl. 7:56 passer dårligt med tog nordfra. (Skiftetid: 36 min. fra stationer, der betjenes af ICLyn, 1 t. 4 m. fra stationer nord for Hobro, der kun betjenes af IC.) Desuden er jeg stadig lidt ked af, at DSB knap anerkender sine egne IC-tog til og fra Padborg som internationale tog, mens DB gør det.
Når jeg nu tænker over det, har du muligvis overset noget: Fravær af relation mellem TogfondDK og den faste forbindelse over Fehmern og sådan set også det nye signalsystem ERTMS-2. Hvordan bliver de nye såkaldte superlyntog forbundet med togene over Fehmern?