Åbenlyse mangler efter TogfondDK? (Trafikpolitik)
Det er meget godt at man investerer i infrastrukturen, og forventer at få "en hel masse" - i realiteten dog oftest kun besparelsen af et mindre antal minutter for det.
Jeg savner en garanti for at det der bygges også vil blive brugt.
Det jeg frygter ar at man betjener de nye "superlyntogsbaner" med en afrakket MR der humper af sted så godt den kan, eller et "IC-4-Lyn" der kun må køre 140 fordi der er løvfald - begge dele dieseltog under køreledninger. Den rejsetid der kunne være blevet sparet, medgår til at kompensere for utidssvarnede materiel der ikke kan følge med, mens man benytter det materiel der kan lidt mere til de standsende tog, fordi de kan følge med, og på den måde kommer køreplanen til at passe. Skulle der stadig trods det vøre vundet nogen få minutter kan man sikkert indføre afgangsprocedurer der er endnu langsommere - for at forbedre sikkerheden og regulariteten, hvem kan dog have noget mod det?
Jeg har engang i spøg sagt at efter udbygningen af Tinglev - Vojens til Dobbeltspor, blev krydsningerne med persontog forlagt fra de tidligere Hovslund og Over Jerstal krydsningsstationer, til Farris og Sommersted, hvilket reelt var hvad skete. På den måde fik persontrafikken mindst muligt ud af nyanlægget.
Jeg forudser - igen halvt i spøg, halvt i alvor, at der bliver meget tavlt på Vejbæk krydsningsstation når sobbeltsporet Vojens - Vamdrup er færdigt, og at det bliver persontogene der skal krydse dér.