Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Åbenlyse mangler efter TogfondDK? (Trafikpolitik)

af BoergeOf61, Randers C, 16/1 2014, 20:01 (3973 dage siden) @ jmp

Og? Hvad får dig til at tro, at tyskerne har den store interesse i at anlægge nye baner, bare fordi Danmark har fået lov at bygge en bro til Fehmarn?

Der ligger tilsyneladende en jernbane i forvejen.

I øvrigt er det en meget lille del af godstogene fra Sjælland, der i øjeblikket kører mod syd fra Hamburg. Langt de fleste kører til Maschen eller mod Ruhr/BENELUX.

?
Maschen og Ruhr ligger syd for Hamburg. Det gør Østeuropa, Balkan, Rusland og Asien ikke.

I min verden er en krydsningstation et sted på en enkeltsporet strækning, hvor to tog kan krydse. Hvad er din definition?

I dette tilfæld åbenbart et sted, hvor to jernbaner krydser hinanden.

Ja, der er en enkeltsporet, ikke elektrificeret sidebane Lübeck-Lüneburg, som mødes med Hamburg-Berlin i Büchen. Som nævnt ovenfor, ville det være meget får godstog fra DK, der kunne spare nogle få km, ved at køre denne vej.

Mon ikke jernbanen mellem Femern og Hamburg og Lübeck - Lüneburg bliver elektrificeret.

Hvorfor dog det? Alle godstogene fra Danmark kommer allerede igennem Hamburg nu og de udgør kun en meget lille del af den totale mængde godstog, der kører i området.

Nu kører der jo ikke ret mange godstog i Danmark. Jeg formoder, tanken er, at det skal ændres.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Veterantog kalender
Norske lokomotiver
Norske lokomotiver

Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.

Læs mere

Jernbanebøger

Holbæk Havnebane

Holbæk Havnebane. Pris 160 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak