Åbenlyse mangler efter TogfondDK? (Trafikpolitik)
Og? Hvad får dig til at tro, at tyskerne har den store interesse i at anlægge nye baner, bare fordi Danmark har fået lov at bygge en bro til Fehmarn?
Der ligger tilsyneladende en jernbane i forvejen.
I øvrigt er det en meget lille del af godstogene fra Sjælland, der i øjeblikket kører mod syd fra Hamburg. Langt de fleste kører til Maschen eller mod Ruhr/BENELUX.
?
Maschen og Ruhr ligger syd for Hamburg. Det gør Østeuropa, Balkan, Rusland og Asien ikke.
I min verden er en krydsningstation et sted på en enkeltsporet strækning, hvor to tog kan krydse. Hvad er din definition?
I dette tilfæld åbenbart et sted, hvor to jernbaner krydser hinanden.
Ja, der er en enkeltsporet, ikke elektrificeret sidebane Lübeck-Lüneburg, som mødes med Hamburg-Berlin i Büchen. Som nævnt ovenfor, ville det være meget får godstog fra DK, der kunne spare nogle få km, ved at køre denne vej.
Mon ikke jernbanen mellem Femern og Hamburg og Lübeck - Lüneburg bliver elektrificeret.
Hvorfor dog det? Alle godstogene fra Danmark kommer allerede igennem Hamburg nu og de udgør kun en meget lille del af den totale mængde godstog, der kører i området.
Nu kører der jo ikke ret mange godstog i Danmark. Jeg formoder, tanken er, at det skal ændres.