Limfjordsbroen påsejlet - jernbanetrafikken indstillet ½ år (Generelt)
Det er åbenbart ikke så simpelt i 2012. BaneDanmark mener at der kan gå op til et halvt år... :(
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/03/29/032228.htmJeg gad nok vide om der er strandet materiel nord for broen, som er nødvendigt for den almindelige trafik i resten af landet.
I modsætning til Storestrømsbroen, kan man vel her læsse materiellet på en blokvogn og trille det gennem tunellen, da der nok ikke er tale om overnattende ME lokomotiver i Frederikshavn?
Se også:
http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/28/4110167/3/et-halvt-%E5r-til-togene-k%F8rer-normalt
Mon ikke der befinder sig IC3-materiel nord for Limfjorden? Om det er dette eller andet materiel, der skal klare det næste halve års isolation, er der nok en del der får formiddagen til at gå med. Men et kvalificeret gæt kunne være, at nogle MR-tog får lov til at trække læsset. Om udvekslingen sker via landevej eller Frederikshavn-Göteborg, får vi nok at høre snarest.
Skibets/rederiets forsikringselskab hiver sig nok i håret. Det bliver en noget dyr skade. For skibstrafikken bliver det også interessant at høre, hvor længe der går inden man har fjernet det ødelagte brofag - for det er vel det, der skal til?
Regler for sejlads:
http://www.danskehavnelods.dk/#HID=474
http://www.danskehavnelods.dk/#BID=7
--
Svend