Limfjordsbroen påsejlet - jernbanetrafikken indstillet (Generelt)
Der gik 61 dage efter påsejlingen, inden de midlertidige brofag meldtes klar, således at jernbanebroen atter kunne bruges fra 28. november 1956. Under broens reparation var der kørt ca. 325 statsbanegodstog via TFJ med i alt 136.564 tons gods. Det var fem gange mere, end TFJ selv transporterede på et helt år.
Det er åbenbart ikke så simpelt i 2012. BaneDanmark mener at der kan gå op til et halvt år... :(
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/03/29/032228.htm
Jeg gad nok vide om der er strandet materiel nord for broen, som er nødvendigt for den almindelige trafik i resten af landet.
I modsætning til Storestrømsbroen, kan man vel her læsse materiellet på en blokvogn og trille det gennem tunellen, da der nok ikke er tale om overnattende ME lokomotiver i Frederikshavn?
--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK