Limfjordsbroen påsejlet - jernbanetrafikken indstillet (Generelt)
Situationen for fiskemelstoget er vel ikke så alarmerende. Strækningen mellem Ab og Fh var planlagt lukket fra 3. juni og ca. ½ år frem i tiden på grund af sporrenoveringen/sporombygningen. Toget kører maksimalt hver anden uge. Der er således tale om 2 måneder med 4 (fire) tog, der ikke kan køres via "Jernbanebroen over Limfjorden" (ikke som Banedanmark skriver i deres meddelelser "Limfjordsbroen" - her er der tale om vejbroen mellem Nørresundby og Aalborg).
4 tog fra eller til bør ikke betyde meget for fiskemelstransporten. Måske de bliver så glade for vejtransporten i perioden???
Vejtransport er Banedanmark også glade for. Betonsvellerne fra Fredericia til oplagspladserne i Bl, Hj og Fh ankommer (selvfølgelig) pr. lastbil. Med 13 paller pr. lastbil. Prøv at tælle antallet af paller med sveller i oplagspladserne. Det giver godt nok noget lastbiltrafik, Co2-udslip m.m. Men, baneselskaberne kan jo ikke finde ud af at benytte skinneforbindelsen mellem Fa og Vendsyssel.
Hvorfor skulle andre så have ulejligheden dermed???
Jeg vil gerne vide mere om, hvordan skinnetransporterne og transporten af de skinnebårne køretøjer, der skal medvirke til sommerens udskiftning af spor i Vendsyssel kommer til at foregå. Hvis det da kommer til at foregå som planlagt.