Roskilde Festivalplads Planmæssigt Standsningssted/Trinbræt (Generelt)
Og Lokaltog får ekstra rengøringsarbejde. Og Lokaltog får forsinkelser, der forplanter sig i hele systemet.
Og Roskilde Festival ville få beskåret deres pengemaskine.
Og butikkerne i Roskilde ville kunne miste en del af deres omsætning til Køge.
Og Roskilde Kommune ville nok heller ikke være glad for de to sidstnævnte forhold.
Og DSB vil miste deres indtægt på charterkørsel.
Så der er nok ingen, der ønsker det, bortset fra dem, der gerne vil rejse sydpå.
Den første pointe er helt valid. Resten er rent røggas.
Der skulle godt nok være billige bajere i Køge for at trække festivalgæsterne i den retning. Det ville formentlig ikke engang udgøre en afrundingsfejl i omsætningen i Roskilde.
Din viden om Roskilde Festival er vist ikke helt opdateret, Jeg tror at det var i 1995 at festivalen begyndte at sælge en hel kasse øl til supermarkedspris, for selv at få omsætningen.
Folk mangler andre ting end øl; Sololie, mad, barberblade, pressenninger, deres yndlingsvin/-sprut, rent tøj, nyt campingudstyr, p-piller & anden medicin, en ny mobil-tlf når den anden er mistet i en brandert eller blevet stjålet, nyt tøj når det gamle er tilsølet af mudder og bræk og lugter af sved, bilbatterier, gummistøvler og regntøj osv. Og nogle folk vil til frisøren eller i svømmehallen.
Og festivalen varer i dag 8 dage, så når folk har stået i endeløse køer i Roskilde hver formiddag, kan det godt være at man trænger til at se noget nyt, Det er jo ikke alle, der har set Køge. Nogen trænger sikkert også til at komme væk fra larm og kaos.
Og at tro at festivalen spinder guld på at drive togdrift er næsten rørende naivt.
Lad os se: 500 gæster per tog a 30 kr, en retur-tur per time, 500·30·2=30.000/time. Hvad koster det at chartre en togstamme i 9 dage? (Der dog tale om to, en for hver retur-tur i timen). Det kan hurtigt blive en god forretning.