DSB’s kommende nye tog - en trojansk hest mod højhastighed? (Generelt)
Det sjove er jo, at DSB i en anden sammenhæng (nemlig i forhold til næste generations s-tog) ifølge projektrapporten faktisk lægger vægt på at udnytte hele bredden, på trods af at der måske kunne være nogle vanskeligheder med hensyn til anskaffelsen af togene (der er jo bare færre "standardiserede/billige" brede tog på markedet lige nu).
Er vi sikre på at de nye tog ikke er bredere?
Det har jo allerede været diskuteret til hudløshed, at "standardtog" som sådan ikke findes, men man har en platform som så kan tilpasses inden for denne platforms rammer. Det burde virkelig ikke være den store udfordring at svejse nogle lidt bredere og længere stykker aluminium i vognkasserne. Bogier, drivsysten, computersysten mm er jo det samme og det der er gennemprøvet og virker.
Stod bredden i det materiale der blev offentliggjort ved annonceringen af handlen?
--
Venligst
Michael Deichmann