Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB’s kommende nye tog - en trojansk hest mod højhastighed? (Generelt)

af Scharfenberg, 1/7 2021, 14:45 (1242 dage siden) @ kme

Fransk TGV, Schweizisk Giruno og Tysk ICE4 er også kun 2,8-2,9m brede. Kan sagtens forstå ønsket om bredere sæder, men når de førende jernbanenationer i Europa kan klare sig med de lidt smallere tog,


Jeg har kørt med TGV Marseille-Paris og jeg sad med knæene under hagen og skulderne omkring ørerne.hele vejen. Jeg er ellers ikke så stor med 180 cm/75 kg.

Helt seriøst?!? Dine knæ var - bogstavelig talt - helt oppe under hagen??? Dvs. knæene ramte rent faktisk hagen eller var få centimeter fra??? Og du sad med skuldrene helt oppe ved ørerne - højt hævet som var der nogen, der holdt dig i armene og trak dem op til ørerne??? På hele turen???

Eller er det bare det, der hedder 'overdrivelse fremmer forståelsen'?

Jeg har blandt andet kørt med TGV Thalys mellem Bruxelles og Paris, og det var en sand fryd. Jeg husker ikke toget som specielt smalt og ukomfortabelt. Forplejningen var i øvrigt uovertruffen.

Er glasset halvt tomt eller halvt fyldt? Er det godt, når solen skinner eller skidt, fordi man så skal have solcreme på og i øvrigt får det alt for varmt? ;-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hedehusene Skærvefabrik A/S
Hedehusene Skærvefabrik A/S

I 1892 stiftede ingeniør Peter Madsen "P. Madsens Skjærvefabrik og Grusgrav ved Hedehusene" og startede dermed gruseventyret i Hedehusene. Her er historien om virksomheden med fokus på både de smalsporede og de normalsporede baner samt de tilhørende lokomotiver.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak