Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB’s kommende nye tog - en trojansk hest mod højhastighed? (Generelt)

af My1202, 1/7 2021, 16:06 (1246 dage siden) @ bjergged

Fransk TGV, Schweizisk Giruno og Tysk ICE4 er også kun 2,8-2,9m brede. Kan sagtens forstå ønsket om bredere sæder, men når de førende jernbanenationer i Europa kan klare sig med de lidt smallere tog,


Jeg har kørt med TGV Marseille-Paris og jeg sad med knæene under hagen og skulderne omkring ørerne.hele vejen. Jeg er ellers ikke så stor med 180 cm/75 kg.


Ah, så er det vist heller ikke værre. Jeg er en ret stor mand, og har kørt med både TGV/TGV Lyria og Giruno mange gange, og bevares, ja, man kunne da godt ønske sig lidt mere plads, men at påstå at det er dybt ukomfortabelt er bestemt en overdrivelse.

Der er også mange store mennesker som kører i Fiat 500 eller en Smart for two bil og synes det er herligt.
Men billetprisen taget i betragtning i TGV forventer mange nok noget som mere er BMW eller Mercedes.

Men sådan er vi mennesker jo forskellige.;-)

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML

I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.

Læs mere
DSB MZ1403

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak