Pressemøde 2035 Infrastrukturplan - Aarhus-Silkeborg (Generelt)
Enkeltspor er generelt nok. [...]
Men synes du det er godt nok at byggge infrastruktur til den forventede trafikmængde ved åbning? Se f.eks. Metroen eller Aarhus Letbane som gode eksempler på makskapacitet, som blev fuldt udnyttet kort tid efter åbning.
Der er kun tre - 3- mulige stationer vest for Aarhus. Galten/skovby er mere end dobbelt så stor end de to andre, Så faktisk får fleretallet i området bedre lokalbetjening uden lokaltog. Mange i Låsby vil formentlig også hellere have lyntog, der stopper i Galten end noget lokaltog, der stopper på den anden side af motorvejen uden for byen. Mange vil givetvis køre i bil til stationen og så er det lige så nemt og faktisk hurtigere at køre til lyntoget i Galten. Vi kan ikke lave et helt lokaltogssystem alene for Framlev.
Altså med den logik, så ligner det jo at vi skal nedlægge halvdelen af landets stationer. Vinge, Kildedal, Skovbrynet, Jerne, Tolne, Pederstrup, Langeskov, jeg kunne blive ved.
Glem heller ikke folk, der ikke har/ikke kan køre bil! Skolebørn, pensionster, uheldige folk med bil på værksted osv. Der passer det vel fint, at man blot skal cykle 10-15 minutter til stationen, ikke?
PS: Behovsstandsning
--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron