Pressemøde om aftale om Infrastrukturplan 2035 i morgen (Generelt)
De fleste pendlere arbejder altså ikke i København endsige på Slotsholmen! De arbejder i bæltet imellem Ring 3 og 4 og desværre ofte i an anden "finger" end den de bor i. Derfor er Motorringvejens 6 spor nu 20 år efter den blev udvidet fra 4 sandet til igen. Og den bliver kostbar at udvide.
Da de udvide fra 4 til 6 spor på Motorvejring 3, blev nødsporet forberedt til også kunne bruges til kørespor. Så det er endda et meget overkommeligt projekt at gå til 8 spor.
Den måde sporene omkring København er udlagt gør den offentlige trafik (tog) kun attraktivt for de der rent faktisk arbejder i København. For de der arbejder i Ring3/Ring4 bæltet er det som oftest ikke et alternativt og Letbanen ændrer næppe meget på dette.
Jeg er enig. Hvis der var plads til det, var en S-togslinje oplagt. Desværre blev fingerplanens trafik orienteret imod byen.. Og Ringbanen er et eksempel på en god investering, som blev en større succes end forventet. For det er et stor behov for kollektiv trafik på tværs.